PROKLIJALA ZRNA PŠENICE: KLICE PŠENICE - ODLIČNE ZA PRIRODNO LEČENJE RAZNIH BOLESTI!


O koristi proklijalih zrna znaju svi. Ali sta treba uraditi da bi energija proklijalih zrna pomogla sacuvati nam zdravlje?

Upotrebljavanje u ishrani proklijalih zrna – jedan od najstarijih i dokazanih nacina poboljsanja zdravlja. Odavno su ljudi koristili u ishrani proklijala zrna bundeve, lana, jecma, kukuruza, heljde (neverovatno korisne zdrave namirnice), soje, sociva, ali najcesce se koriste proklijala zrna psenice, o tome cemo danas i razgovarati.

Za sta su korisna proklijala zrna psenice?

 „Proklijala zrna psenice sadrze niz bioloski aktivnih supstanci, vitamine E, C, grupe B, ugljene hidrate, belancevine, biljna vlakna, minerale, narocito fosfor, kalijum, magnezijum.“ – kaze ruski lekar dijetolog Mihail Gurvic.

Psenicne klice su mocan bioloski stimulans: ima antioksidantna svojstva, normalizuje metabolizam, poboljsava krv i metabolizam.

    Proklijala zrna psenice u sebi sadrze esencijalne amino kiseline i povecani vise puta- broj svih vitamina, koji su neophodni nasem organizmu.
    Psenica je bogata kalijumom, sto cini nase misice jacim, a takodje jaca i srcani misic. Hrom i litijum u zrnima, retki minerali, imaju pozitivno dejstvo na nervni sistem i stite nas od nervnog „izgladnjivanja“(stresa).
    Spoljasnje ljuske zrna su bogate vlaknima, koja imaju blagotvorno dejstvo na varenje i stimulaciju creva. Redovno konzumiranje proklijalih zrna psenice moze posluziti kao prevencija od raka debelog creva i rektuma. Vlakna u zrnima pomazu u odrzavanju optimalne ravnoteze crevne mikroflore i uklanjanju toksina iz organizma.
    Produzena upotreba proklijale psenice poboljsava vid i ima pozitivan uticaj na zube, kosu, nokte i kozu.
    Psenicne klice mogu se preporuciti onima koji su odlucili izgubiti tezinu. Cvrste klice zahtevaju dugo i temeljno zvakanje. Osecaj sitosti, kao sto znamo, pojavljuje se neko vreme posle obroka, tako da je duzi proces obavljanja jela moze smanjiti kolicinu hrane.

Evo zakljucka naucnika naturopata o koristi psenicne klice u ishrani:

    regulise, obnavlja i stabilizuje pravilno funkcionisanje vitalnih funkcija tela u bilo kom zivotnom dobu
    podmladjuje i stabilizuje sve sisteme organizma
    eliminise razlicite neoplazme malignih i benignih tumora, polipa, fibroida
    obogacuje krv kiseonikom
    gase razlicite infekcije i zapaljenske procese
    uklanjaju iz organizma stetne materije, toksine, visak holesterola
    normalizuju i stabilizuju metabolizam, ciste creva
    ojacavaju ceo kardiovaskularni sistem
    pomazu zdravom gubitku suvisnih kilograma: 3-4 kasike psenicnih klica zamenjuju obilan dorucak

Ali treba zapamtiti da su psenicne klice prilicno teska hrana za stomak, tako da je najbolje nju unositi u organizam ujutru. Ljudi sa bolestima gastrointestinalnog trakta pre upotrebe proklijale psenice treba da konsultuju svog lekara.

Nacin pripreme

    Psenicu najbolje kupiti u apotekama ili u specijalizovanim radnjama sa zdravom hranom.

    Dnevna doza proklijalih zrna psenice za odrasle – 3-4 supene kasike.

    Pre proklijavanja zrna treba dobro oprati i prebrati psenicu.

    Staviti u emajlirani ili stakleni sud, duboki tanjir (nikako metalni) i zaliti sa vodom, samo da prekrije zrna, ne vise da ne bi zrna pobudjala. Od gore zrna mozete pokriti sa vlaznom gazom.

    Za jelo zrna ce biti spremna za 24-32 sata, kada budete videle da klica ima duzinu 1-1,5 mm, ne vise.

    Proklijalu psenicu izvadite iz suda, properite toplom vodom, malo prosusite i jedite svako jutro po 3-4 kasike.

Mozete jesti samo zrna, a mozete njih staviti u jela i salate. Mozete ih konzumirati cela, a mozete i samleti. Od samlevenih zrna mozete napraviti cuftice, (sa dodatkom jaja i brasna) ili staviti u zasladjeno mleko. Jedite ih kako god zelite.

Preostale psenicne klice mozete drzati u frizideru nekoliko dana, pa onda napravite novu porciju.

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »