ponedjeljak, 27. ožujka 2017.

SVEČANA KUGLOF SALATA KOJA ĆE VAS ODUŠEVITI


Sastojci:
– 10 – 11 jaja
– kalup za venac prečnika 25 cm
– 1,4 l jogurta
– 6 kesica želatina
– 200 gr praške šunke (ili pušenog vrata)
– 300 gr kuvane šargarepe
– 400 ml majoneza
– 6 – 7 kiselih krastavčića

Priprema:
Za početak…očistimo šargarepu i naseckamo je na kockice. Stavimo je da se kuva. Ne treba je skuvati ni previše, ne premalo već taman.
Tačnije, da se ne raspada…nekih 20 – tak minuta će biti dovoljno. Skuvamo jaja…no ne toliko kao ja – zamalo pa pola sata (bila su uz ona za farbanje)…nekih 10 minuta će biti dovoljno. Naseckamo šunkicu, krastavčiće.
Želatin pripremimo po uputstvu…na kesicu želatina dodamo 4 hladne kašike vode (ako piše drugačije radite kako pišu ). To bi bilo nekih 24 kašike vode na 6 kesica želatina. Ostavimo ga da nabubri desetak minuta.

Jogurt stavimo da se malo podgreje, na mlako. Za to vreme, na pari rastopimo želatin i polako ga sipamo u jogurt i pomešamo. Dodamo nakon toga sve sastojke, sem jaja (i kalupa ).
Sipamo pola smese u kalup, stavimo u frižider nekih pola sata da se malo stegne. Za to vreme ostavimo ostatak van frižidera (možda je nekome to logično ali ja sam imala znak čudim čudim šta će biti sa preostalim…).
Kada se malo stegne, poslažemo jaja u krug i prelijemo ih ostatkom mase. Stavimo nazad u frižider da se doooobro rashladi (par satićkova).
Eh…kalup…i kako vaditi iz kalupa? Ovaj je ok…ali mislim da sam ja zeznula stvar zato što sam opsecala u krug. Mislim da bi dovoljno bilo samo gornji deo mase odvojiti od kalupa, prevrnuti ga na tanjir i pažljivo odvojiti ivice gornjeg dela kalupa.
No, svejedno. Ja sam to opsekla, odvojila ivicu, skinula je, odvojila gornji deo i to je to Lep venčić u šarenim bojama.
Uživajte!


EmoticonEmoticon